Üniversitemiz,
ülkemizde görülen ilk Koronavirüs (COVID-19) vakası sonrası alınan önlemleri dikkatli
bir şekilde yerine getirmeye devam ediyor.
Koronavirüs
tehdidinin ilk ortaya çıktığı günden itibaren gerekli tedbirlerin alındığı,
çalışanlar ile öğrencilerin Koronavirüs’ten korunma yöntemleri hakkında bilgilendirildiği
Üniversitemizde ilk olarak geçtiğimiz 28 Şubat’ta Prof. Dr. Güray OKYAR ve Atatürk
Üniversitesi Tıp Fakültesi Enfeksiyon Hastalıkları Anabilim Dalı Başkanı Prof.
Dr. Mehmet PARLAK tarafından “Korona
Virüs Hijyen ve Enfeksiyondan Korunma” konulu bir panel gerçekleştirildi. Üniversite
yönetimi tarafından öğrenci, akademik ve idari personelin sağlığı ve güvenliğini
korumak amacıyla faaliyetler dikkatle yerine getirilirken, gerekli önlemler
ivedilikle alındı.
Dünya
genelinde hızla yayılan koronavirüs (COVID-19) nedeni ile Sağlık Bakanlığı ve
Yükseköğretim Kurulu tarafından alınan tedbirler kapsamında Rektörlük
bünyesinde bir komisyon kurulduğunu belirten Rektörümüz Prof. Dr. Abdulhalik
KARABULUT, komisyon tarafından alınan kararların ivedilikle hayata
geçirildiğini ifade etti.
Prof.
Dr. KARABULUT, alınan kararlar ile ilgili şunları söyledi:
“1.
Sağlık Bakanlığı’nın “Koronavirüsü Koruma ve Kontrol Önlemleri” adı altında
göndermiş olduğu yazısı ve ekinde yer alan afişleri tüm birimlere gönderilerek,
personele ve öğrencilere duyurusunun yapılması sağlanmıştır.
2.
Üniversitemiz temizlik personellerine tüm birimlerin temizliği ve Koronavirüs
ile ilgili tedbirlerin alınması yönünde gerekli bildirimler yapılmıştır.
3.
Üniversite bünyesindeki tüm lavabolarda kişisel temizlik malzemeleri başta
olmak üzere genel temizlik malzemelerinin eksiksiz bulundurulması sağlanmıştır.
4.
Yerleşkelerdeki kapalı alanlar, sık kullanılan ortak yaşam alanları, kurum
araçları ve otobüs durakları devamlı olarak ilaçlanmaktadır.
5.
Üniversitemiz mekânlarında yapılacak olan konferans, sempozyum vb. akademik
etkinlikler yanında öğrenci kulüplerinin toplu etkinlikleri ile kampüslerimize
ziyaret içeren tüm tanıtım faaliyetleri iptal edilmiş,
6.
Bütün binalardaki ilan panolarına ve öğrencilerimizin ve tüm mensuplarımızın
görebileceği yerlere Sağlık Bakanlığı’nın hazırladığı bilgilendirme afişleri
asılmış,
7.
Sağlık Bakanlığı’nın Koronavirüsüne karşı tanıtıcı ve koruyucu önlemlerinin yer
aldığı bilgilendirmeler ve linkler, Üniversite web sayfasında açılır pencere
(pop-up) biçiminde paylaşılmış,
8.
Üniversitemizde görev yapan akademik ve idari personelden Rektör, Rektör
Yardımcısı, Dekan, Enstitü, Yüksekokul, Konservatuar, Meslek Yüksek Okulu ve
bağımsız Vakıf Meslek Yüksekokulu müdürleri hariç olmak üzere 60 yaş ve
üzerinde bulunanlar ile hamilelerin, yasal süt izni kullananların, engelli
çalışanların, Sağlık Bakanlığının belirlediği dezavantajlı grupların
(bağışıklık sorunu olanlar, kanser hastaları, kronik solunum yolu hastaları,
obezite ve diyabet, kalp damar hastaları, organ nakli olanlar, kronik hastalar)
16 Mart 2020 tarihinden itibaren on iki gün idari izinli sayılmış,
9.
Üniversitemizde görev yapan akademik ve idari personelin önceden planlanmış
olanlar dahil olmak üzere tüm yurtdışı çıkışları ikinci bir duyuruya kadar
iptal edilmiş,
10.
Üniversitemizde eğitim-öğretim, akademik değişim programları, sosyal ve
kültürel faaliyetler, spor müsabakaları vb. çeşitli kapsamdaki, akademik veya
idari personel ya da öğrenci katılımlı bütün yurtdışı faaliyetleri (önceden
planlanmış olanlar dahil) ikinci bir duyuruya kadar iptal edilmiş,
11.
Örgün eğitim programlarına devam eden tüm ön lisans ve lisans öğrencileri gibi
sağlık, öğretmenlik, programlarından staj ve uygulamalı eğitimleri olan ön
lisans ve lisans öğrencilerinin de eğitimlerine ara verilmiş,
12.
Tüm Öğrencilerimiz özellikle de yabancı uyruklu öğrencilerimiz yurt dışına
çıktıkları takdirde, dönüşte pandeminin durumuna göre sorun yaşayabilecekleri,
uçuşlarının iptal olabileceği, döndüklerinde en az 14 gün eğitime devam
edemeyebilecekleri ve başkaca sorunlar yaşayabilecekleri hususunda
bilgilendirilmiş,
13.
Mevlana veya Erasmus gibi değişim programları kapsamında yurtdışında olup yurda
dönen öğrencilerin ders intibakları hususunda mağduriyet yaşamamaları için
gerekli tedbirler alınmış,
14.
Üniversitemizde süreçlerin etkin ve dinamik olarak yürütülebilmesi için konuya
ilişkin belirlenmiş olan rektör yardımcısının başkanlığında komisyon
oluşturulmuş; öğrencilerle iletişim ve takip sistemi gözden geçirilerek
güncellenmiş; akademik ve idari personel ile öğrencilerin düzenli olarak
gelişmeler hakkında bilgilendirilmeleri için gerekli hazırlıklar yapılmıştır.”
Basın ve Halkla İlişkiler Danışmanlığı