0472 –215 98 63 kudo@agri.edu.tr

Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı

Proje ve Hedefler

AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ

KÜTÜPHANE VE DOKÜMANTASYON DAİRE BAŞKANLIĞI

2020 YILI PROJE VE HEDEFLER

 

ADI                                        : Yaşar

SOYADI                                : BAYAR

BİRİMİ                                 : Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı

GÖREVİ/UNVANI              : Daire Başkanı

 

PROJE VE HEDEFLERİMİZ

(2020 Yılı Başında 30 Ocak Tarihine Kadar Doldurulacaktır)

 

DEĞERLENDİRME/SONUÇ

(2020 Yılı sonunda 31 Aralık Tarihine Kadar Doldurulacaktır)

01

Üniversitemize mensup bütün okuyucularımızın doldurabileceği kitap istek formları otomasyon sistemi üzerinden toplanacaktır.

 

02

“Satın alınması talep edilen kitap istek formlarında ismi belirtilen bilgi kaynaklarının Kütüphanemizin “Derme Geliştirme Politikası”na uygunluğu kontrol edilecek ve “Bibliyografik Doğrulama”sı gerçekleştirilecektir.

 

03

Yurt içinden temin edilmesi talep edilen basılı kaynakların satın alınması gerçekleştirilecektir.

 

04

“Kütüphaneler arası Takip Sistemi” aracılığıyla Kütüphanemizde olmadığı tespit edilen kaynakların sağlanması hizmeti sunulacaktır.

 

05

Elektronik Yayın Tarama Servisi’nde Tübitak Ulakbim Ekual kapsamında yer alan elektronik ortamda bulunan kaynakların kullanımına ilişkin veri tabanlarının yerleşke dışından erişim için Proxy ayarları hakkında hizmet sunulacaktır.

 

06

Abone olduğumuz, Tübitak Ekual kapsamında yer alan ayrıca ANKOS ve diğer firmalar tarafından deneme erişimine açılan veri tabanları hizmete sunulacak ve akademik personelimize duyurusu yapılacaktır.

 

07

Üniversitemizin eğitim programlarını destekleyecek nitelikte olan veri tabanlarına abonelik işlemleri gerçekleştirilecektir.

 

08

TÜBİTAK EKUAL aracılığıyla ve kurumuzun satın alma yöntemiyle abonelik başlatmış olduğu veritabanlarının kullanımı hakkında bilgilendirme sunumları yapılacaktır.

 

09

Çeşitli kurum ve kuruluşlardan tarafımıza gönderilen basılı kaynaklar, “Sayım ve İnceleme Komisyonu”na ve “Değer Tespit Komisyonu”na sunulacaktır.

 

10

“Değer Tespit Komisyonu”na sunulan kaynakların otomasyon üzerinde “Kütüphane Giriş Taşınır İşlem Fişi” KBS otomasyon sistemi üzerinden kesilecektir.

 

11

“Taşınır İşlem Fişi” kesilen kaynakların etiket-barkod işlemleri Yordam kütüphane otomasyon programı üzerinden çıktı alınarak yapılacaktır ve manyetik bantlama, kaşeleme işlemleri gerçekleştirilecektir.

 

12

Kütüphane dermesine dahil edilen kaynaklar için LC ( Kongre Kütüphanesi) Sınıflama Sistemi’ne göre yer numarası ve konu başlıkları belirlenerek kataloglama işlemleri yapılacaktır.

 

13

KBS otomasyon sisteminde “Kütüphane Taşınır İşlemleri” sistem üzerinden Demirbaş işlemleri yürütülecektir.

 

14

Kütüphane hizmetlerinden faydalanmak isteyen öğrencilerimize “Kütüphane ve Otomasyon Kullanımı” hakkında bilgi verilecektir.

 

15

Okuyucuların bilgi hizmetlerinden daha hızlı ve etkin bir şekilde yararlanmalarını sağlamak amacıyla “Bilgi Danışma Hizmetleri” sunulacaktır.

 

16

Okuyucuların Ödünç-İade ve Rezerv işlemleri gerçekleştirilecektir.

 

17

Kütüphane hizmetlerinden faydalanmak isteyen öğrencilerimize “Kütüphane ve Otomasyon Kullanımı” hakkında bilgi verilecektir.