0472 –215 98 63 iletisim@agri.edu.tr

Muhasebe ve Vergi Uygulamaları

Genel Bilgiler

TARİHÇE

Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Bölümü ilk olarak Atatürk Üniversitesi bünyesinde açılmıştır 2007 yılında Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesin kurulmasa üniversitemiz bünyesinde eğitim ve öğretim faaliyetlerini devam ettirmektedir. Bölümümüz 2015 yılına kadar sadece ikinci öğretim programına öğrenci alarak eğitime devam etmekteyken 2015-2016 yıllından itibaren örgün öğretim programı da açılmış olup örgün ve ikinci öğretim programları dahilinde 6 öğretim elemanıyla eğitim-öğretime devam etmektedir. Öğretim dili Türkçedir.

Kazanılan Derece     

KAZANILAN DERECE

Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Önlisans Programında 120 AKTS kredilik ders alıp, tüm dersleri başarı ile tamamlayan FF notu olmayan, Genel Not Ortalaması (GNO) en az 2,00 olan ve diğer yükümlülükleri yerine getiren öğrenciler Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Bölümünden Ön lisans derecesiyle mezun olabilirler. Bu kredilerin altında eksik kredi ile mezun olunamaz.

Ön lisans diploması ve “Muhasebe Meslek Elemanı” ünvanı verilir.

DERECENİN DÜZEYİ

Ön Lisans

KABUL VE KAYIT KOŞULLARI

Adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve ÖSYM-TYT-6 puan türünden yeterli puanı almış olması gerekir. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş veya öğrenci değişimi programlarına başvuru yapabilir

ÖNCEKİ ÖĞRENMENİN (FORMAL, İN-FORMAL,NON-FORMAL) TANINMASI HAKKINDA KURALLAR

Yok

YETERLİLİK KOŞULLARI VE KURALLARI

Yok

PROGRAM PROFİLİ

Programın öğrenci kontenjanı 30’dur. Programdaki öğrencilerin çoğunluğunu meslek lisesi mezunları oluşturur. Programın eğitimi örgün ve ikinci öğretim şeklindedir.

MEZUNLARIN İSTİHDAM PROFİLLERİ (ÖRNEKLERLE)

İşletmelerin idari ve muhasebe bölümleri ile kamu kurum ve kuruluşlarının idari ve muhasebe servisinde sorumluluk üstlenebilecek ve/veya yasal şartları sağladıktan sonra kendi adına iş yeri açıp çalıştırabilecek nitelikli ara insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan dört yarıyıllık bir yükseköğretim programıdır.

ÜST DERECE PROGRAMLARINA GEÇİŞ

Dikey geçiş sınavı (DGS) ile Bankacılık, Bankacılık ve Finans, Bankacılık ve Finansman, Çalışma ekonomisi ve Endüstri İlişkileri, İşletme, İşletme Bilgi Yönetimi, İktisat, Sağlık Kurumları İşletmeciliği, Sermaye Piyasası, Sigortacılık, Sigortacılık ve Risk Yönetimi, Uluslararası Finans, Uluslararası İşletmecilik, Uluslararası Ticaret, Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik, Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümlerine geçiş yapabilmektedirler.

SINAVLAR ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Sınavlar ders geçme ve sınav yönetmeliklerine dersin özellikleri göz önüne alınarak teorik ve uygulamalı olarak yapılıp değerlendirilmektedir.  Vize notunun başarı notuna katkısı %40’dır. Final sınavının başarı notuna katkısı ise %60’dır. Öğrencilerin bir üst sınıflan ders alabilmeleri için 1. yıl AGNO ortalamasının en az 2.00 olması ve mezun olabilmesi için bütün derslerden başarılı olmalı ve AGNO ortalaması en az 2.00 olması gerekmektedir.

MEZUNİYET KOŞULLARI

4 Yarıyılda toplam 120 AKTS (ECTS) lik dersten ve EDÖ ( stajlardan ) başarılı olmak.

ÇALIŞMA ŞEKLİ (TAM ZAMANLI, E_ÖĞRENME)

Tam Zamanlı

ADRES VE İLETİŞİM BİLGİLERİ (BÖLÜM BAŞKANI)

Öğr. Gör. Tuncer UTKANİLETİŞİM: Erzurum Yolu 4. KM, Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Merkez  Kampüsü, Meslek Yüksekokulu, Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programı 04100 Merkez- Ağrı;

TELEFON: +90(472) 216 1095  FAX: +90 8472) 216 1095;

E-posta: tutkan@agri.edu.tr

PROGRAM TANIMLARI

1

Ekonomik analiz yapabilme.

2

Hukuk bilgisine sahip olma ve kullanabilme.

3

Bilgisayarı, çevre birimlerini ve programlarını etkin kullanabilme.

4

Muhasebe bilgisine sahip olma, muhasebe paket programlarını kullanabilme ve muhasebe denetimini gerçekleştirebilme.

5

Finansal analiz yapabilme.

6

Dönem sonu işlemleri sonucunda vergi mevzuatına uygun vergilendirmeyi gerçekleştirebilme.

7

Temel matematiksel ve istatistikî işlemleri yapabilme.

8

Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme.

9

Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisine sahip olma.

10

Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme.

11

Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme.

12

Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme.

13

Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları takip edebilme.

14

Kalite ve yönetim konularında bilinç sahibi olabilme.