TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK SİMÜLASYON EĞİTİMİ
Tıp fakülteleri eğitim ve öğretimlerini teorik ve uygulamalı eğitimler
çerçevesinde gerçekleştirmektedir. Tıp fakültesi eğitimlerinin odak noktasında
insan bulunmaktadır. Öğrencilerimiz önce temel bilimler daha sonra klinik
bilimlerde aldığı eğitimlerle hekimlik mesleğine başlamaktadırlar. Bu kurs ile
Tıp Fakültesi 4. ve 5. sınıf öğrencilerine klinik ortamlarda karşılaşabilecekleri
birçok vakayı değerlendirebileceği senaryo temelli simülasyon eğitimi verilmesi
amaçlanmıştır.
Bu etkinlik kapsamında;
1.
Simülasyon
maketinin kullanılması,
2.
Simülasyon
maketinde senaryoların hazırlanması,
3.
Uzmanların
belirleyeceği vakaların senaryolarının oluşturulması,
4.
Çalışma
guruplarına öğrencilerin ayrılması,
5.
Guruplarla
farklı senaryolar üzerinde girişimler yapılması,
6.
Yapılan
girişimlerin değerlendirilmesine yönelik uygulamalar planlamıştır.
Bu kurs, öğrencilerin acil müdahale gerektiren ya da bireylere yönelik
yapılacak herhangi bir tıbbi girişimin öğrenci üzerindeki oluşturduğu stresi
azaltması ayrıca farklı tepkilere, yanlış uygulamalara yönelik hazırlayacak
farklı planları anlık yapması bunu yaparken herhangi bir canlıya zarar verme
ihtimalinin olmaması yönleri ile birçok fayda sağlaması açısından önem arz
etmektedir. Hem vakalara yönelik senaryoların hem de girişimlerin bütüncül
olarak düşünüleceği bu kurs, öğrencilerin öz güven ve öz becerilerinin
geliştirmesinde de büyük rol oynayacaktır. Simülasyon eğitim süremiz 2 gün olup
toplam 18 saattir.
Hekimlik meslek etiğine göre “hekimin öncelikli görevi, hastalıkları
önlemeye ve bilimsel gerekleri yerine getirerek hastaları iyileştirmeye
çalışarak insanın yaşamını ve sağlığını korumaktır. Meslek uygulaması sırasında
insan onurunu gözetmesi de hekimin öncelikli ödevidir. Hekim, bu
yükümlülüklerini yerine getirebilmek için, gelişmeleri yakından izler”. İnsanın
merkezinde olduğu hekimlik mesleğinin adayları olan tıp fakültesi öğrencilerinin
klinik uygulamaları aldığı eğitim öğretim döneminde (4. ve 5. sınıf) hem bilimsel
hem de teknolojik olarak etkinliği kanıtlanmış olan simülasyon eğitimi ile
gelişimini ve tecrübesini desteklemesi büyük önem arz etmektedir. Simülasyon
eğitimi gerçeğe yakın senaryoların yapılabildiği, yapılan senaryolara yönelik
uygulama ve girişimlerin yapıldığı, yapılan girişimlerin denetlenebildiği, ekip
olarak çalışmaların tasarlanabilmesi ve tekrarlanabilir olması açısından hekim
adaylarının becerilerinin gelişmesine büyük katkılar sağlayabilir. Tüm bu uygulamaları
yaparken alanında uzman kişilerden destek alması yapılan hataların üzerinde
çalışılabilmesi farklı görüşlerle fikirlerin pekiştirilmesi en önemlisi de tüm
bu girişimlerde herhangi bir risk teşkil etmemesi söz konusudur. Klinik
uygulamalarda insan sağlığının tehlikeye atılmadan yapılacak tüm uygulamaların simülasyon
eğitimi ile desteklenmesi tüm hekim adayları için uzun vadede eğitim öğretim ve
bireysel gelişimleri için büyük katkı sağlayacaktır.
TÜBİTAK-BİDEB
2237 Bilimsel Eğitim Etkinliklerini Destekleme Programı