0472 –215 98 63 tıpsimeg@agri.edu.tr

Tıp Fakültesi Öğrencilerine Yönelik Simülasyon Eğitimi

Amaç ve Kapsam

 TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK SİMÜLASYON EĞİTİMİ 

Tıp fakülteleri eğitim ve öğretimlerini teorik ve uygulamalı eğitimler çerçevesinde gerçekleştirmektedir. Tıp fakültesi eğitimlerinin odak noktasında insan bulunmaktadır. Öğrencilerimiz önce temel bilimler daha sonra klinik bilimlerde aldığı eğitimlerle hekimlik mesleğine başlamaktadırlar. Bu kurs ile Tıp Fakültesi 4. ve 5. sınıf öğrencilerine klinik ortamlarda karşılaşabilecekleri birçok vakayı değerlendirebileceği senaryo temelli simülasyon eğitimi verilmesi amaçlanmıştır.

Bu etkinlik kapsamında;

1.       Simülasyon maketinin kullanılması,

2.       Simülasyon maketinde senaryoların hazırlanması,

3.       Uzmanların belirleyeceği vakaların senaryolarının oluşturulması,

4.       Çalışma guruplarına öğrencilerin ayrılması,

5.       Guruplarla farklı senaryolar üzerinde girişimler yapılması,

6.       Yapılan girişimlerin değerlendirilmesine yönelik uygulamalar planlamıştır.

Bu kurs, öğrencilerin acil müdahale gerektiren ya da bireylere yönelik yapılacak herhangi bir tıbbi girişimin öğrenci üzerindeki oluşturduğu stresi azaltması ayrıca farklı tepkilere, yanlış uygulamalara yönelik hazırlayacak farklı planları anlık yapması bunu yaparken herhangi bir canlıya zarar verme ihtimalinin olmaması yönleri ile birçok fayda sağlaması açısından önem arz etmektedir. Hem vakalara yönelik senaryoların hem de girişimlerin bütüncül olarak düşünüleceği bu kurs, öğrencilerin öz güven ve öz becerilerinin geliştirmesinde de büyük rol oynayacaktır. Simülasyon eğitim süremiz 2 gün olup toplam 18 saattir.

Hekimlik meslek etiğine göre “hekimin öncelikli görevi, hastalıkları önlemeye ve bilimsel gerekleri yerine getirerek hastaları iyileştirmeye çalışarak insanın yaşamını ve sağlığını korumaktır. Meslek uygulaması sırasında insan onurunu gözetmesi de hekimin öncelikli ödevidir. Hekim, bu yükümlülüklerini yerine getirebilmek için, gelişmeleri yakından izler”. İnsanın merkezinde olduğu hekimlik mesleğinin adayları olan tıp fakültesi öğrencilerinin klinik uygulamaları aldığı eğitim öğretim döneminde (4. ve 5. sınıf) hem bilimsel hem de teknolojik olarak etkinliği kanıtlanmış olan simülasyon eğitimi ile gelişimini ve tecrübesini desteklemesi büyük önem arz etmektedir. Simülasyon eğitimi gerçeğe yakın senaryoların yapılabildiği, yapılan senaryolara yönelik uygulama ve girişimlerin yapıldığı, yapılan girişimlerin denetlenebildiği, ekip olarak çalışmaların tasarlanabilmesi ve tekrarlanabilir olması açısından hekim adaylarının becerilerinin gelişmesine büyük katkılar sağlayabilir. Tüm bu uygulamaları yaparken alanında uzman kişilerden destek alması yapılan hataların üzerinde çalışılabilmesi farklı görüşlerle fikirlerin pekiştirilmesi en önemlisi de tüm bu girişimlerde herhangi bir risk teşkil etmemesi söz konusudur. Klinik uygulamalarda insan sağlığının tehlikeye atılmadan yapılacak tüm uygulamaların simülasyon eğitimi ile desteklenmesi tüm hekim adayları için uzun vadede eğitim öğretim ve bireysel gelişimleri için büyük katkı sağlayacaktır.

TÜBİTAK-BİDEB

2237 Bilimsel Eğitim Etkinliklerini Destekleme Programı







Hızlı Erişim