1. Personel Daire
Başkanlığının temel görevi Yükseköğretim Kurumları Teşkilatı ile ilgili 124
sayılı Kanunun Hükmünde Kararnamenin 29. Maddesi gereğince;
a- Üniversitemizin
insan gücü planlaması ve personel politikasıyla ilgili çalışmalarını yapmak,
ihtiyaç duyulan ve mevcut personelin kadro iptal – ihdası, tenkis-tahsis ve
vize işlemlerini yapmak, kadro cetvelleri kayıtları ile merkez ve taşra
teşkilatı itibariyle personel kayıtlarını tutmak.
b- Personel
sistemin geliştirilmesi ile ilgili projeler üretmek ve Rektörlük Makamına
teklifte bulunmak.
2.Üniversite
personelinin sınıf ve kadrolarına göre kıdem sırasını belirlemek, personelin
intibak işlemlerini, kademe ilerlemesi ve derece yükselmelerini yapmak, aday
memurların asalet tasdiki işlemlerini yapmak, hizmet değerlendirmelerini
yapmak.
3.Personellerin
emeklilik işlemlerini, hizmet borçlandırma ve her türlü hizmet birleştirme
işlemlerini yapmak,
4.Akademik ve
İdari Personelinin, atama, yer değiştirme ve yurtiçi-yurt dışı görevlendirilme
işlemlerini yapmak.
5.Personelin,
kadro ve unvan değişikliklerini takip etmek
6.Personelin
disiplin işlemlerini ve güvenlik soruşturmalarını takip etmek.
7.Türk vatandaşı
ve yabancı uyruklu sözleşmeli personel işlemlerini yapmak.
8.Talep halinde
Başkanlığımıza intikal eden Kanun, Tüzük, Yönetmelik vb. konularda verilecek görüşleri
belirlemek.
9.Merkez ve taşra
akademik ve idari personelinin yıllık mazeret ve aylıksız izinlerini, takip
etmek, yıllık izinlerini yurt dışında geçirmek isteyen personelin pasaport
işlemlerini yapmak.
10.1416 sayılı
Kanun gereğince Üniversitemiz adına yurtiçi ve yurt dışında mecburi hizmetli ve
burslu okuyan öğrencilerin yurda dönüşlerinde uygun kadrolara atamalarını
yapmak.
11. 2457 sayılı
Kanunun 35. maddesine göre üniversitemiz adına başka üniversitelerde yüksek
lisans ve doktora eğitimi yapacak veya yapanların işlemlerini yürütmek ve takip
etmek,
12.2547 sayılı
Kanunun 13/b-4 maddesi gereğince kadrosundan farklı birimlerde görev yapan
personellerin görev sürelerini takip etmek, uzatmak.
13.Öğretim
Elemanlarının görev süresi bitimlerini takip etmek, Uzatma işlemlerini yapmak.
14.Kurumumuz
birimlerine ve personellerine ait istatistiksel bilgileri hazırlamak
güncellemek ilgili sistemlere aktarmak, bilgilendirmek.
15.Personellerin
İdari -Akademik görevlerine (Rektör, Dekan, Müdür, Bölüm Başkanı Anabilim Dalı
Başkanı gibi) atanma tarihlerini ve sürelerini takip etmek
16.Personellerin
Öğrenim ve hizmet bilgileri kayıtlarını tutmak.
17.Yan ödeme ve ek
gösterge bilgilerini düzenlemek.
18.Aylıksız izin,
askerlik izni ve yurt dışı maaşsız görevlendirmeleri yapılan personellerin
takibini yapmak, özlük haklarını saklı tutmak.
19.İdari
personelin hizmet öncesi ve hizmet içi eğitimi programlarını düzenlemek ve
uygulamak,
20.Personelinin
hizmet içi eğitim ihtiyaçlarını belirlemek ve hizmet içi eğitim programlarını
düzenlemek ve sınavla ilgili işlemlerle ilgilenmek.
21. YÖK’ten Akademik
kadro aktarma ve kullanma izni istemek.
22.Akademik
İlanların Hazırlanıp gönderilmesi.
23.Akademik ve
İdari personelin sağlık izinlerinin takip edilmesi ve kesinti yapılacak
sürelerin birimlere bildirilmesi.
24.Akademik ve
İdari kadrolara ait istatistiki bilgilerin her ay ve üç ayda bir YÖK, Maliye
Bakanlığı ve Çalışma Genel Müdürlüğüne bildirilmesi.
25.Verilen benzeri
görevleri yapmak.