0472 –215 98 63 iletisim@agri.edu.tr

Tarih Bölümü

Genel Bilgiler

Genel Bilgiler

Tarih bilimi insanın yaşadığı doğal ve sosyal çevrenin tarih içerisinde geçirmiş olduğu değişim ve dönüşüm süreçlerini, yenileşmeleri, savaşları, mücadeleleri konu alan bir bilim dalıdır. Geçmişte meydana gelen değişim ve dönüşümlerden dersler çıkarılması ve yeni nesillerin daha verimli bir ortamda hayatlarını idame edebilmeleri, tarihin iyi okunup yorumlanmasına bağlıdır. Dilin ve kültürün tarihsel gelişmesi, yabancı kültürlerle kurulan münasebetler, toprak kazanımları ve kazanılan toprakların yurt olarak nitelendirilebilmesi için aynı coğrafyada yaşayan insanların içine girdiği kader birliği, aynı tarihi geçmişten gelmenin verdiği birlik ve beraberlik duyguları, tarih bilimini sosyal faydalar konusunda besleyen fenomenler olarak iyi incelenip değerlendirilmelidir. Bu özellikleri dolayısıyla geniş bir araştırma alanına sahip olan Tarih, kendi içinde de pek çok dala ayrılmaktadır. Bunlar; İlkçağ, Ortaçağ, Yeniçağ ve Yakınçağ Tarihleri ile Türkiye Cumhuriyeti Tarihi’dir. Tarih, aynı zamanda Coğrafya, Ekonomi, Sosyoloji, Felsefe, Edebiyat, Siyaset Bilimi gibi bilim dalları ile ortak çalışan, tecrübeleri ile bu bilim dallarına ve literatüre önemli katkılar sağlayan bir bilimdir.

 

Mezunlarımızın İş İmkânları

Bölümümüzden mezun olacak öğrenciler mezuniyetten sonra lisansüstü eğitim alabilecekleri gibi çeşitli devlet kurumlarında özellikle de arşivlerde ve kütüphanelerde iş bulma şansına sahiptir. Ayrıca, pedagojik formasyon sertifikası alan öğrenciler Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda tarih öğretmenliği yapabilmektedirler.

 

Bölümümüzün Misyon ve Vizyonu

Misyon: Tarih perspektifine sahip, bilim etiğine saygılı, evrensel düşünebilen, akademik araştırma yapma becerisine ve metodolojisine sahip bireyler yetiştirmek bölümümüzün misyonudur.

Vizyon: Bölümümüz, Türkiye Cumhuriyeti’nin millî ve manevî değerlerine bağlı, çağdaş teknolojileri kullanabilen, alanının gerektirdiği bilgi donanımına sahip bireyler yetiştirmeyi vizyon olarak hedeflemektedir.

 

Öğretim Çıktıları

1.      Tarihi olay ve olguları anlama, anlamlandırma ve açıklama; ana kaynaklardan tarihi metinleri okuma ve anlama, arşivleri kullanabilme, elde ettiği verileri konulara göre tasnif edip arşivleme becerisi kazanır.

2.       Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin tutum geliştirir.

3.       Tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.

4.      Alanına dair disiplinler arası çalışma yapar.

5.      Çeşitli sanatsal, sosyal, bilimsel ve kültürel etkinliklerde rol alır.

6.       Bilimsel etik kurallarına uyar.

7.      Alana dair karşılaşılan problemler ve ön görülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel yahut bir ekip üyesi olarak sorumluk alır.

8.      Dijital çağın gereklerine uygun olarak bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.

9.       Türkçeyi yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde kullanır, en az bir yabancı dil öğrenilmesini teşvik eder.

10.  Tarihi olaylar hakkında yapılan araştırmaların evrensel ve toplumsal etkileri ile hukuki sonuçları konusunda farkındalık kazanır.

 

Öğretim Programının Amaçları

1.      Programın iç paydaşlarından olan öğrencilerin şehir ve bölgenin kültürel ve tarihi değerlerinin farkında olmasını sağlamak,

2.      Şehrin sosyo-ekonomik ve kültürel gelişimi için şehre yönelik akademik ve sosyal çalışmalar yaparak eksiklikleri gidermek,

3.       Programın temel paydaşlarından olan öğrencilerin alanlarında uzmanlaşmalarını, ayrıca yerel tarih hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak,

4.       Program olarak uluslararası, bölgesel ve ulusal gelişmeleri yakından takip ederek öğrenci ihtiyaçları ve çağın gereklerine göre kendini yenilemek,

5.       Tarihi metinleri okuma, anlama ve yorumlama becerisini öğrencilere kazandırmak,

6.       Kişisel gelişimin yaşam boyu sürmesi gerektiğinin bilincinde olan bireyler yetiştirmek,

7.       Modern teknolojinin donanım ve araçlarını kullanabilme becerisini kazandırmak,

8.       Yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, takım çalışması yapabilme ve özgün fikirler üretebilme becerileri kazandırmak,

9.       Alan dışı ders seçimi ile disiplinler arası bağlantı kurma ve eleştirel düşünme becerisini kazandırmak,

10.   Öğrencilerin mesleki etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahip bireyler olmalarına zemin hazırlamaktır.