Misyon
Fakültemizin Misyonu; ulusal ve uluslararası platformda tanınan seçkin bir araştırma ve eğitim kurumu haline gelmektir. Bu doğrultuda Fakültemizin temel amacı; uluslararası bilim dünyası tarafından kabul görecek kuramsal ve uygulamalı araştırmalar gerçekleştirmek; geleceğin akademisyenlerinin yetişmesine elverişli bilimsel bir ortam sunmak; bölge ve ülke kalkınmasına katkı sağlayacak üniversite-sanayi işbirliğini gerçekleştirmek; küresel rekabet ortamında kamu ve özel sektörün ihtiyaçlarına uygun nitelikleri taşıyan, bilgiye kolay ulaşabilen, üretebilen ve paylaşabilen stratejik karar alma becerisine sahip bireyler yetiştirmektir.
Vizyon
Kamu ve Özel Sektör kuruluşlarının, yönetim, üretim, pazarlama ve Ar-Ge birimlerinde görev alabilecek nitelikli bireyler yetiştirmek, bölgemizde faaliyet gösteren kamu ve özel sektör kuruluşlarının sorunlarını çözebilecek projeler üretmek ve danışmanlık hizmeti verebilecek akademik çalışmalar yapmak ve böylece bölgenin ve ülkenin ekonomik ve sosyal gelişmesine katkıda bulunmak, hedef ve temel anlayışımızdır.
Temel Değerler
Adalet
Liyakat
Ahlak
Empati
Bilimsellik
Özgürlük
İnsan Odaklılık
Girişimcilik ve Yenilikçilik
Şeffaflık ve Katılımcılık
Doğaya ve Çevreye Duyarlılık
Üniversitemizin belirlediği; “Tercih Edilen, Öğrenen ve Öğreten Üniversite” olma amacına ulaşabilmek üzere oluşturulan stratejik planda tanımlı stratejik amaç ve hedeflerine ulaşmak için kalite yönetim sistemini benimsemiş, toplumun ve ekonominin ihtiyaçlarına duyarlı, tüm paydaşlar ile etkileşim içerisinde olan, öğrendiği ve ürettiği bilgiyi hizmete, hizmeti teknolojiye entegre ederek, eğitim-öğretimi geliştirme faaliyetlerini, kurumun yönetim sistemini niteliksel ve niceliksel olarak geliştirmeyi esas almış, etkin, verimli, rekabetçi ve girişimci bir üniversite olmayı taahhüt etmektedir.
Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi, misyon, vizyon, etik değerleriyle uyumlu stratejik amaç ve hedeflerine ulaşmak için tüm birimlerinin üstün performansa odaklandığı, faaliyetlerini evrensel bilime, etik ilkelere ve hukuka dayalı uluslararası standartlara, yasal mevzuata uygun olarak yürüten, katılımcı yönetim anlayışı ile iç ve dış paydaşları sürece dahil eden, yenilikçi, sürekli ve önleyici yaklaşım ile iyileştirme esasına dayalı, iyileşme ve sürdürülebilirliği performans göstergeleriyle izleyen, topluma ve çevreye duyarlı bir kalite yönetim sistemini benimsemiştir. Bu doğrultuda kalite yönetim sistemi politikamız; paydaş memnuniyetinin ön planda tutulduğu, kaynakların etkin kullanımı, sürdürülebilirlik ve sürekliliğin ilke edinildiği, gerek ülkenin gerekse bölgenin kalkınmasına katkı sunacak yenilikçi araştırma ve faaliyetlerin desteklendiği, eğitim ve öğretim faaliyetlerinde başta uluslararası eğitim standartları takip edilmek üzere yasal mevzuatın gerekliliklerinin yerine getirildiği, ortaya çıkması muhtemel risk unsurlarının değerlendirildiği ve bunlara yönelik çözüm yollarının belirlendiği bir sistem kurmaya dayanmaktadır. Bu gerçekten yola çıkarak, üniversite olarak akademik faaliyet ve idari hizmetlerin ilgili taraf ve paydaşların taleplerini, dürüstlük, tarafsızlık ve gizlilik prensiplerinden taviz vermeden, ilgili standartların uluslararası sisteme göre izlenebilirliğini temin ederek, yapılan faaliyetlerin ulusal ve uluslararası organizasyonlara katılarak karşılaştırmalar ile güvenirliğini sürekli kılacak şekilde, teknolojik gelişmeleri yakından takip edip, ilgili taraf ve paydaşların ihtiyaç duyduğu hizmet faaliyetini hız-hata optimizasyonunu ihmal etmeksizin en üst seviyede gerçekleştirmek, bu kapsamdaki dokümante edilmiş prosedürleri anlamış ve uygulayabilen nitelikli personel ile “TS EN ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Standardının” gerektirdiği şartlara uymak, yönetim sisteminin sürekli gelişim ve etkinliğini sağlamak Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi olarak akademik ve idari faaliyetlerdeki kalite politikamızdır.
Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi, kalite güvence sisteminin her alanda yaygınlaştırılması ve benimsenmesi hedefi ile öğrenci merkezli, uluslararasılaşmayı, paydaş katılımını önceleyen; uzaktan eğitimin getirdiği yenilikçi yöntemlerle nitelikli öğrenme ve araştırma olanakları sunan bütünleyici bir eğitim-öğretim politikası benimsemektedir. Bu bağlamda; öğrenci merkezli, yenilikçi öğrenme ve öğretme yaklaşımları ile eğitimde dijital dönüşümün ve uzaktan eğitimin benimsendiği, uluslararası standartlara uygun, programların başarısının sürekli izlendiği ve değerlendirildiği, eğitim-öğretim süreçlerinin araştırma fonksiyonu ile bütünleştirildiği, eğitim-öğretim süreçlerine ilişkin organizasyonel yapının, program çıktılarının, paydaş katılımı ile sürekli izlendiği ve iyileştirildiği, eğitim programlarının akreditasyonunun gerçekleştirildiği, uluslararası standartlara uygun, sürekli iyileştirmeye dayalı olarak tasarlanan eğitim ve öğretim program yapısını tüm ilgili tarafların ihtiyaç, beklentileri doğrultusunda güncelleyerek karşılayan, öğrenci merkezli eğitim anlayışını, araştırma temelli yaklaşımlarını, nitelikli eğitim-öğretim kadrosu ile yeni öğrenme-öğretme tekniklerini kullanarak sürdüren, öğrencilerin problemlerini tanımalarına, araştırarak öğrenmelerine imkân tanıyan, kalite bilincine önem veren, etik ilkelerini benimseyen bir eğitim anlayışını eğitim-öğretim politikası olarak benimsemektedir.
Bu politika; araştırmacıların çalışmalarını destekleyerek ve Üniversite üst yönetimiyle birlikte çalışarak, Üniversite'nin enerji ihtisas alanı başta olmak üzere araştırma hedeflerini etkinleştirmesini ve desteklemesini sağlar. Ayrıca araştırmacılara destekleyici bir ortam sağlayarak ve araştırma bütünlüğü standartlarını karşılayarak teşvik edilmesini sağlar.
Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi, sahip olunan bilginin ve nitelikli insanın toplumun faydasını gözeterek kullanılmasını benimseyen bir bakış açısıyla sürdürülen faaliyetlerde insanı ön planda tutan, topluma karşı sahip olduğu sorumlulukların farkında olan ve bu kapsamda çeşitli politikalar uygulayan bir üniversitedir. Bu bağlamda; sosyal sorumluluk projeleri kapsamında toplumsal açıdan fayda sağlayacak faaliyetlerin geliştirilmesi, yaşam boyu öğrenmenin sürdürülebilir hale getirilebilmesine yönelik çalışmalar gerçekleştirmek gerek ülke gerekse bölge bağlamında katma değer sağlayacak Ar-Ge projelerinin geliştirilmesini sağlamak ve söz konusu projeler kapsamında elde edilen çıktıların toplum hizmetine sunulmasını sağlamak.
Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi; eğitim-öğretim, araştırma geliştirme ve toplumsam katkı görevine istinaden faaliyet gösterdiği şehrin, bölgenin, ülkenin ve dünyanın gelişmesi açısından yönlendirici etki yapan kuruluşlar arasında saygın bir konum edinerek;
Toplumun her kesimi ile iş birliği çerçevesinde, toplum bireylerinin ihtiyaçları doğrultusunda düzenli toplantılar gerçekleştirerek, yapılacak faaliyetlere destek olmak için sahip olduğumuz imkânların etkin tanıtım ve kullanımını sağlamayı,
Toplumun her kesim ve her yaş grubuna hitap eden geliştirici, eğitici politikalar geliştirerek hayata geçirerek, bilim, çevre, spor, sanat ve sağlık gibi alanlarında projeler üretip, konferans ve kültürel aktiviteler düzenleyerek toplumun farklı bilgiler kazanmasında etkin rol almayı üniversitemiz ile genel toplum arasındaki iletişimi, etkileşimi artırmak amacıyla etkinlikler, programlar oluşturarak faaliyet gösterdiği ilin, bölgenin, ülkemizin dünyada tanınırlık düzeyine pozitif katkı sağlamayı amaç edinen, bu konuda bilime, eğitim-öğretime, spora, sosyo-kültürel ve ekonomik iyileşme ve inovasyona yönelik katkı yapacak kişi ve kuruluşların potansiyellerini toplumun ihtiyaç duyduğu bireyler ile buluşmasına olanak sağlayacak faaliyetleri desteklemeyi topluma katkı politikası olarak benimsemiştir.
Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi; misyonu ve vizyonu ile uyumlu olarak belirlediği strateji ve bu stratejileri ile ilişkili hedefleri doğrultusunda geliştirdiği kalite güvencesi sistemi ve eğitim-öğretim politikası ile uyumlu olarak, eş zamanlı (senkron) ve eş zamansız (asenkron) ders araçları ve uygulamaları ile uzaktan eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdüren, eğitim süresince öğrenci ve öğretim elemanlarına sunulan nitelikli bilgi kaynakları ve destek hizmetleri ile uzaktan eğitim kalitesini ve teknik altyapısını sürekli olarak geliştirmeyi hedefleyen, ilgili tüm paydaşlarının katılımı ile birlikte uzaktan eğitim sistemine ilişkin değerlendirmeleri sistematik olarak izleyen bir anlayışı uzaktan eğitim politikası olarak benimsemektedir.