0472 215 98 63 iletisim@agri.edu.tr

İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ

Akademik Atanma ve Ön Değerlendirme Komisyonu

İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ

Fakülte Akademik Atanma ve Ön Değerlendirme Komisyonu

Birim

Adı Soyadı

Görevi

Dekan

Prof. Dr. Erdal YILMAZ

Başkan

Dekan Yardımcısı

Doç. Dr. Bekir GEREKAN

Üye

Dekan Yardımcısı

Dr. Öğr. Üyesi Cumali MARANGOZ

Üye

İlgili Bölüm Başkanı

Üye

Fakülte Sekreteri

Numan AKTAŞ

Raportör


T.C.

AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ

İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ

AKADEMİK ATAMA VE ÖN DEĞERLENDİRME KOMİSYONU

ÇALIŞMA USUL VE ESASLAR

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

Amaç

Madde 1- (1) Bu usul ve esasların amacı, Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi'nde akademik personel atama ve yükseltme süreçlerinde, başvuruların ön değerlendirme esaslarını belirlemek ve komisyonun çalışma usullerini düzenlemektir.

Kapsam

Madde 2- (1) Bu usul ve esaslar, fakülte bünyesinde oluşturulan Akademik Atama ve Ön Değerlendirme Komisyonu'nun oluşumu, görevleri, yetkileri ve çalışma usullerine ilişkin hükümleri kapsar.

Dayanak

Madde 3- (1) Bu usul ve esaslar, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu ile Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Öğretim Üyeliği Kadrolarına Başvuru İçin Gerekli Koşullar ve Uygulama Esasları'na dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

Madde 4-(1)
Üniversite: Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesini
Fakülte: İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesini
Dekan: Fakülte Dekanını
Komisyon: Akademik Atama ve Ön Değerlendirme Komisyonunu,
Başkan: Komisyon Başkanını,
Üyeler: Komisyon üyelerini

İKİNCİ BÖLÜM

Komisyonun Oluşturulması, Görevleri ve Çalışma Usulleri

Komisyonun Oluşturulması

Madde 5- (1) Komisyon, Dekan, Dekan Yardımcıları ve başvurunun yapıldığı bölümün Bölüm Başkanından oluşur.
(2) Fakülte Sekreteri, komisyonun raportörü olarak görev yapar.
(3) Komisyon, başvuru sürecinin tamamlanmasının ardından Dekan tarafından toplantıya çağrılır.
(4) Komisyon, üyelerin salt çoğunluğu ile toplanır ve kararlar oy çokluğu ile alınır. Oyların eşitliği halinde Başkanın oyu yönünde karar alınır.
(5) Alınan kararlar, yazılı tutanakla kayıt altına alınır ve ilgili birimlere iletilir.

Komisyonun Görevleri

Madde 6- (1) Başvuru dosyalarının, Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Öğretim Üyeliği Kadrolarına Başvuru İçin Gerekli Koşullar ve Uygulama Esasları doğrultusunda ön değerlendirmesini yapmak.

(2) Adayların akademik faaliyet puanlarını ve belgelerini inceleyerek, kriterlere uygunluğunu tespit etmek.

(3) Gerekli görüldüğü hallerde, adaylardan ek bilgi ve belge talep etmek.

(4) Değerlendirme sonuçlarını, gerekçeleriyle birlikte rapor haline getirerek ilgili birimlere sunmak.

Komisyonun Çalışma Usulleri

Madde 7- (1) Komisyon, başvuru sürecinin tamamlanmasının ardından en geç 15 gün içinde toplanır.

(2) Komisyon, gerekli gördüğü hallerde olağanüstü toplantılar düzenleyebilir.
(3) Toplantılar, gizlilik esasına göre yürütülür. Komisyon üyeleri, değerlendirme sürecine ilişkin bilgileri üçüncü kişilerle paylaşamaz.

(4) Komisyon, değerlendirme sürecinde etik ilkelere ve objektif kriterlere bağlı kalır.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Çeşitli ve Son Hükümler

Madde 8- (1) Bu usul ve esaslar, Fakülte Kurulu onayı ile yürürlüğe girer.

Madde 9- (1) Bu usul ve esasların yürütülmesinden İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekanı sorumludur.

Madde 10- (1) Bu usul ve esaslarda değişiklik yapma yetkisi Fakülte Kurulu'na aittir.