0472 215 98 63 iletisim@agri.edu.tr

İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ

Fakülte Engelsiz Yaşam Komisyonu

İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ

Fakülte Engelsiz Yaşam Komisyonu

Birim

Adı Soyadı

Görevi

Dekan Yardımcısı

Dr. Öğr. Üyesi Cumali MARANGOZ

Sorumlu Dekan Yardımcısı

Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetim Bölümü 

Dr. Öğr. Üyesi Ferda KOÇ

Başkan

İktisat Bölümü

Doç. Dr. Murat BEŞER

Üye

İşletme Bölümü

Dr. Öğr. Üyesi Adem ÖZDEMİR

Üye

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü

Dr. Öğr. Üyesi Ahmet GÜMÜŞ 

Üye

Fakülte Sekreteri

Numan AKTAŞ

Üye


T.C.

AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ

İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ

ENGELSİZ YAŞAM KOMİSYONU ÇALIŞMA USUL VE ESASLARI

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

Amaç

Madde 1- (1) Bu çalışma usul ve esasların amacı; Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi'nde engelli bireylerin eğitim-öğretim faaliyetlerine tam katılımlarını sağlamak, yaşam alanlarında erişilebilirliği artırmak ve engelsiz bir eğitim ortamı oluşturmak amacıyla yapılacak çalışmaları organize etmektir.

Kapsam

Madde 2- (1) Bu usul ve esaslar, Engelsiz Yaşam Komisyonu'nun oluşumuna, görevlerine, yetkilerine ve çalışma usullerine ilişkin hükümleri kapsar.

Dayanak

Madde 3- (1) Bu usul ve esaslar; 5378 sayılı Engelliler Hakkında Kanun, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu ve Yükseköğretim Kurulu "Engelsiz Erişim ve Engelsiz Eğitim" konulu düzenlemelerine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

Üniversite: Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesini,

Fakülte: Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesini,

Dekan: Fakülte Dekanını,

Komisyon: İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Engelsiz Yaşam Komisyonunu,

Başkan: Komisyon Başkanını,

Üyeler: Komisyon üyelerini

İKİNCİ BÖLÜM

Komisyonun Oluşturulması, Görevleri ve Çalışma Usulleri

Komisyonun Oluşturulması

Madde 4- (1) Engelsiz Yaşam Komisyonu, ilgili Dekan Yardımcısının koordinasyonunda, her bölüm tarafından seçilen bir öğretim elemanı ve Fakülte Sekreteri'nin katılımı ile oluşturulur.

(2) Fakülte Sekreteri komisyonda doğal üye olarak yer alır.

(3) Komisyon üyeleri, her bölüm tarafından kendi birimindeki öğretim elemanları arasından seçilerek Dekanlığa bildirilir.

(4) Komisyon üyelerinin belirlenmesinin ardından komisyon üyeleri ve Fakülte Sekreteri, ilgili Dekan Yardımcısının başkanlığında toplanarak kendi aralarından Komisyon Başkanını seçer.
(5) Komisyon Başkanının seçilmesinin ardından durum Fakülte Yönetim Kurulu kararı ile onaylanır ve Komisyon faaliyete başlar.

Komisyonun Görevleri

Madde 5-

Fakülte bünyesinde engelli öğrencilerin eğitim-erişim ihtiyaçlarını tespit etmek ve gerekli düzenlemeleri önermek.
Eğitim alanlarının, sosyal alanların ve fiziksel ortamların erişilebilir hale getirilmesi için önerilerde bulunmak.
Akademik personelin, öğrenci işleri personelinin ve destek personelinin engelli bireylere yönelik eğitimler almasını teşvik etmek.
Engelli öğrencilerin karşılaştıkları sorunlarla ilgili geri bildirimleri almak ve raporlamak.
Erişilebilirlik ve engelsiz yaşam konusunda fakülte genelinde farkındalık oluşturacak etkinlikler organize etmek.
YÖK Engelsiz Bayrak Ödülü başvurularının yapılmasında fakülteyi temsilen çalışmalarda bulunmak.

Komisyonun Çalışma Usulleri

Madde 6- (1) Komisyon, yılda en az iki defa olmak üzere her akademik dönem başında toplanır. İhtiyaç halinde ve acil durumlarda Komisyon Başkanının çağrısı üzerine olağanüstü toplantılar düzenlenebilir.

(2) Komisyon toplantıları, üye tam sayısının salt çoğunluğu ile yapılır ve kararlar salt çoğunlukla alınır.

(3) Alınan kararlar yazılı tutanakla kayıt altına alınır ve Dekanlığa iletilir.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Çeşitli ve Son Hükümler

Madde 7- (1) Bu usul ve esaslar, Fakülte Kurulu onayı ile yürürlüğe girer.

Madde 8- (1) Bu usul ve esasların yürütülmesinden İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekanı sorumludur.

Madde 9- (1) Bu usul ve esaslarda değişiklik yapma yetkisi Fakülte Kurulu'na aittir.