0472 215 98 63 sivilhavacilik@agri.edu.tr

Sivil Havacılık Meslek Yüksekokulu

Ön Değerlendirme ve İnceleme Komisyonu


ÖN DEĞERLENDİRME VE İNCELEME KOMİSYONU

1

  • Öğr. Gör. Sevil DİNLER

2

  • Öğr. Gör. Rukiye NUR ŞENEL

3

  • Öğr. Gör. Mehmet AYRANCI



T.C.

AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ

SİVİL HAVACILIK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK ATAMA VE ÖN DEĞERLENDİRME KOMİSYONU ÇALIŞMA USUL VE ESASLAR


BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç

Madde 1- (1) Bu usul ve esasların amacı, Ağrı İbrahim Çeçen Sivil Havacılık Meslek Yüksekokulu'nda akademik personel atama ve yükseltme süreçlerinde, başvuruların ön değerlendirme esaslarını belirlemek ve komisyonun çalışma usullerini düzenlemektir.

Kapsam

Madde 2- (1) Bu usul ve esaslar, Yüksekokul bünyesinde oluşturulan Akademik Atama ve Ön Değerlendirme Komisyonu'nun oluşumu, görevleri, yetkileri ve çalışma usullerine ilişkin hükümleri kapsar.

Dayanak

Madde 3- (1) Bu usul ve esaslar, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu ile Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Öğretim Üyeliği Kadrolarına Başvuru İçin Gerekli Koşullar ve Uygulama Esasları'na dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

Madde4-

(1) Üniversite: Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesini Sivil Havacılık Meslek Yüksekokulu
Müdür: Yüksekokul Müdürü
Komisyon: Akademik Atama ve Ön Değerlendirme Komisyonunu,
Başkan: Komisyon Başkanını,
Üyeler: Komisyon üyelerini

İKİNCİ BÖLÜM

Komisyonun Oluşturulması

Madde 5- 

(1) Komisyon, Müdürün belirlediği öğretim elemanlarından oluşur.
(2) Yüksekokul Sekreteri, komisyonun raportörü olarak görev yapar.
(3) Komisyon, başvuru sürecinin tamamlanmasının ardından Başkan tarafından toplantıya çağrılır.
(4) Komisyon, üyelerin salt çoğunluğu ile toplanır ve kararlar oy çokluğu ile alınır, oyların eşitliği halinde Başkanın oyu yönünde karar alınır.
(5) Alınan kararlar, yazılı tutanakla kayıt altına alınır ve Müdürlüğe iletilir.

Komisyonun Görevleri

Madde 6-

(1) Başvuru dosyalarının, Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Öğretim Üyeliği Kadrolarına Başvuru İçin Gerekli Koşullar ve Uygulama Esasları doğrultusunda ön değerlendirmesini yapmak.

(2) Adayların akademik faaliyet puanlarını ve belgelerini inceleyerek, kriterlere uygunluğunu tespit etmek.

(3) Gerekli görüldüğü hallerde, adaylardan ek bilgi ve belge talep etmek.

(4) Değerlendirme sonuçlarını, gerekçeleriyle birlikte rapor haline getirerek ilgili birimlere sunmak.

Komisyonun Çalışma Usulleri

Madde 7- 

(1) Komisyon, başvuru sürecinin tamamlanmasının ardından en geç 15 gün içinde toplanır.

(2) Komisyon, gerekli gördüğü hallerde olağanüstü toplantılar düzenleyebilir.
(3) Toplantılar, gizlilik esasına göre yürütülür. Komisyon üyeleri, değerlendirme sürecine ilişkin bilgileri üçüncü kişilerle paylaşamaz.

(4) Komisyon, değerlendirme sürecinde etik ilkelere ve objektif kriterlere bağlı kalır.

Diğer Hükümler

Madde 8: Bu usul ve esaslarla ilgili yapılacak değişiklik önerileri, Yüksekokul Akademik Atama ve Ön Değerlendirme Komisyonunun kararıyla Müdürlüğe sunulur.

Madde 9: Bu usul ve esaslar, Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sivil Havacılık Meslek Yüksekokulu Müdürü tarafından yürütülür.