0472 215 98 63 sivilhavacilik@agri.edu.tr

Sivil Havacılık Meslek Yüksekokulu

Akademik Teşvik Komisyonu


AKADEMİK TEŞVİK KOMİSYONU

1

  • Dr. Öğr. Üyesi Rıdvan ORUÇ

2

  • Öğr. Gör. Sevil DİNLER

3

  • Öğr. Gör. Rukiye NUR ŞENEL

4

  • Öğr. Gör. Mehmet AYRANCI



T.C.

AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ

SİVİL HAVACILIK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK TEŞVİK BAŞVURU İNCELEME VE DEĞERLENDİRME KOMİSYONU ÇALIŞMA USUL VE ESASLARI


BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç

Madde 1: Bu çalışma usul ve esasların amacı; Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sivil Havacılık Meslek Yüksekokulu'nda akademik teşvik başvuru süreçlerinin düzenli, şeffaf ve mevzuata uygun şekilde yürütülmesini sağlamaktır.

Kapsam

Madde 2: Bu usul ve esaslar, Sivil Havacılık Meslek Yüksekokulu'nda Akademik Teşvik Başvuru İnceleme ve Değerlendirme Komisyonu'nun oluşumuna, görevlerine, yetkilerine ve çalışma usullerine ilişkin hükümleri kapsar.

Dayanak

Madde 3: Bu çalışma usul ve esaslar; 2914 sayılı Yükseköğretim Personel Kanunu ve "Akademik Teşvik Ödeneği Yönetmeliği" hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar:

Madde 4: Bu usul ve esaslarda geçen;
(1) Üniversite: Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesini,
(2) Meslek Yüksekokulu: Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sivil Havacılık Meslek Yüksekokulunu,
(3) Müdür: Sivil Havacılık Meslek Yüksekokulu Müdürünü,
(4) Komisyon: Sivil Havacılık Meslek Yüksekokulu Akademik Teşvik Başvuru İnceleme ve Değerlendirme Komisyonunu,
(5) Başkan: Komisyon Başkanını,
(6) Üye: Komisyon üyelerini,
(7) Sistem: Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Akademik Değerlendirme Sistemini,
(8) Birim Komisyonu: Sivil Havacılık Meslek Yüksekokulu Akademik Teşvik Başvuru Birim Komisyonunu ifade etmektedir.

İKİNCİ BÖLÜM

Komisyonun Oluşturulması

Madde 5- 

(1) Komisyon, Müdürün belirlediği öğretim elemanlarından oluşur.
(2) Komisyon, Başkan tarafından toplantıya çağrılır.
(4) Komisyon, üyelerin salt çoğunluğu ile toplanır ve kararlar oy çokluğu ile alınır, oyların eşitliği halinde Başkanın oyu yönünde karar alınır.
(5) Alınan kararlar, yazılı tutanakla kayıt altına alınır ve Müdürlüğe iletilir.

Komisyonun Görevleri

Madde 6-

(1) Akademik teşvik başvurularını ilgili mevzuat ve yönetmeliklere uygun olarak incelemek ve değerlendirmek.

(2) Başvuruların eksik belgelerini tespit etmek ve tamamlanmasını sağlamak.

(3) Sonuçların Birim Komisyonu'na sunulmasını sağlamak.

(4) Komisyon çalışmaları ile ilgili tutanak ve raporları düzenlemek.

(5) Görevlendirme nedeniyle kurum dışında görev yapan öğretim elemanlarının talepleri doğrultusunda başvurularını değerlendirmek.

(6) Gerekli görüldüğü hallerde faaliyetlerini kanıtlayan örnek ve belgelere ek açıklama, bilgi ve belge talep etmek.

Başvuru Esasları

Madde 7- 

(1) Akademik teşvik başvuruları, Üniversitemizin web sitesinde ilan edilen tarihler arasında yapılır.

(2) Başvurular, Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Akademik Değerlendirme Sistemi üzerinden çevrimiçi olarak yapılır.

Komisyonun Çalışma Usulleri

Madde 8- 

(1) Komisyon, Üniversitenin web sitesinde ilan edilen başvuru takvimi doğrultusunda toplanır.
(2) Komisyon, üye tam sayısının salt çoğunluğu ile karar alır, oyların eşit olması durumunda Başkanın oyu yönünde karar alınır.
(3) Alınan kararlar yazılı tutanakla kayıt altına alınır ve Birim Komisyonu'na iletilir.
(4) Komisyon, gerekli gördüğü hallerde alt komisyonlar kurabilir.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Çeşitli ve Son Hükümler

Madde 9- (1) Bu usul ve esaslar ile ilgili yapılacak değişiklik önerileri Müdüre sunulur.

Madde 10- (1) Bu usul ve esasların hükümleri Ağrı İbrahim Çeçen Sivil Havacılık Meslek Yüksekokulu Müdürü tarafından yürütülür.