0472 216 20 35 Faks: 0472 215 42 29/6101 iif@agri.edu.tr

İslami İlimler Fakültesi

Akademik Teşvik Başvuru ve İnceleme Komisyonu

İSLAMİ İLİMLER FAKÜLTESİ


  T.C.

AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ

İSLAMİ İLİMLER FAKÜLTESİ

AKADEMİK TEŞVİK BAŞVURU VE İNCELEME KOMİSYONU ÇALIŞMA USUL VE ESASLARI

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç

Madde 1- (1) Bu çalışma usul ve esasların amacı; Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi İslami ilimler Fakültesi'nde akademik teşvik başvuru süreçlerinin düzenli, şeffaf ve mevzuata uygun şekilde yürütülmesini sağlamaktır.

Kapsam

Madde 2- (1) Bu usul ve esaslar, Fakültemizde Akademik Teşvik Başvuru İnceleme ve Değerlendirme Komisyonu'nun oluşumuna, görevlerine, yetkilerine ve çalışma usullerine ilişkin hükümleri kapsar.

Dayanak

Madde 3- (1) Bu çalışma usul ve esaslar; 2914 sayılı Yükseköğretim Personel Kanunu ve "Akademik Teşvik Ödeneği Yönetmeliği" hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

Üniversite: Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesini,
Fakülte: Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi İslami İlimler Fakültesini,
Dekan: İslami İlimler Fakültesi Dekanını,
Komisyon: İslami İlimler Fakültesi Akademik Teşvik Başvuru ve İnceleme Komisyonunu,
Başkan: Komisyon Başkanını,
Üye: Komisyon üyelerini,
Sistem: Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Akademik Değerlendirme Sistemini,
Birim Komisyonu: Fakülte Akademik Teşvik Başvuru Birim Komisyonunu

İKİNCİ BÖLÜM

Komisyonun Oluşturulması, Görevleri ve Çalışma Usulleri

Komisyonun Oluşturulması

Madde 4- (1) Akademik Teşvik Başvuru İnceleme ve Değerlendirme Komisyonu, her bölüm tarafından bölüm kurulu kararı ile oluşturulur.
(2) Komisyon, biri Bölüm Başkanı olmak üzere toplam üç öğretim elemanından oluşur.
(3) Bölüm Başkanı komisyonun doğal üyesi ve başkanıdır.
(4) Bölüm tarafından kurulan komisyon, Fakülte Yönetim Kurulu onayıyla faaliyete başlar.


Komisyonun Görevleri

Madde 5- (1) Akademik teşvik başvurularını ilgili mevzuat ve yönetmeliklere uygun olarak incelemek ve değerlendirmek.
(2)   Başvuruların eksik belgelerini tespit etmek ve tamamlanmasını sağlamak.
(3)   Sonuçların Birim Komisyonu'na sunulmasını sağlamak.
(4)   Komisyon çalışmaları ile ilgili tutanak ve raporları düzenlemek.
(5)   Görevlendirme nedeniyle kurum dışında görev yapan Öğretim Elemanlarının talepleri doğrultusunda başvurularını değerlendirmek.
(6)   Gerekli görüldüğü hallerde faaliyetlerini kanıtlayan örnek ve belgelere ek açıklama, bilgi ve belge talep etmek.

Başvuru Esasları

Madde 6- (1) Akademik teşvik başvuruları, Üniversitemizin web sitesinde ilan edilen tarihler arasında yapılır.

(2) Başvurular, Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Akademik Değerlendirme Sistemi üzerinden online olarak yapılır.

Komisyonun Çalışma Usulleri

Madde 7- (1) Komisyon, Üniversitenin web sitesinde ilan edilen başvuru takvimi doğrultusunda toplanır.
(2) Komisyon, üye tam sayısının salt çoğunluğu ile karar alır. Oyların eşit olması durumunda Başkanın oyu yönünde karar alınır.
(3) Alınan kararlar yazılı tutanakla kayıt altına alınır ve Birim Komisyonu'na iletilir.
(4) Komisyon, gerekli gördüğü hallerde alt komisyonlar kurabilir.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Çeşitli ve Son Hükümler

Madde 8- (1) Bu usul ve esaslar, Fakülte Kurulu onayı ile yürürlüğe girer.

Madde 9- (1) Bu usul ve esasların yürütülmesinden İslami İlimler Fakültesi Dekanı sorumludur.

Madde 10- (1) Bu usul ve esaslarda yapılacak değişiklikler Fakülte Kurulu kararıyla gerçekleştirilir.