0472 216 20 10 shmyo@agri.edu.tr

Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu

Danışmanlık

2025-2026 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI DANIŞMANLIKLARI


SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU

AKADEMİK DANIŞMAN

KARİYER DANIŞMANI

Tıbbi Hizmetler ve Teknikler Bölümü

İlk ve Acil Yardım Programı

1.Sınıflar

Öğr. Gör. Çiğdem Bingöl

Prof. Dr. Tayfun Karataş

2.Sınıflar

Öğr. Gör. Ümit Aktaş

Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı

1.Sınıflar

Öğr. Gör. Feyza Aktaş
Doç. Dr. Aykut Öztekin

2.Sınıflar

Öğr. Gör. Dr. Kutay Yüzüak

Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümü

Çocuk Gelişimi Programı

1.Sınıflar

Öğr. Gör. Zeynep Kızgın
Öğr. Gör. Gülsüm Akış

2.Sınıflar

Öğr. Gör. İrfan Kaplan
Dr. Öğr. Üyesi Sibel Karabekmez

Terapi ve Rehabilitasyon Bölümü

Engelli Bakımı ve Rehabilitasyon Programı

1.Sınıflar

Öğr. Gör. Zehra Keşci

Öğr. Gör. İbrahim Halil Akçay

2.Sınıflar

Öğr. Gör. Reyhan Yalçın

Sağlık Bakım Hizmetleri Bölümü

Yaşlı Bakımı Programı

1.Sınıflar

Öğr. Gör. Tubanur Özmen
Dr.Öğr.Üyesi Fatma Eren Akgün

2.Sınıflar

Öğr. Gör. Mustafa Özkan Fırat

 Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Akademik Danışmanlık ve Kariyer Danışmanlığı Yönergesi  gereğince;  akademik ve kariyer danışmanlıklarının tanım ve görevleri aşağıda yer almaktadır.

Akademik Danışman: İlgili bölüm/program başkanlığınca öncelikle doktorasını tamamlamış öğretim elemanları arasından seçilen; öğrencilere öğrenimi süresince eğitim öğretimlerini ilgili mevzuat çerçevesinde planlayabilmesi konusunda yardımcı olan, ders kayıtlarının yapılması veya yenilenmesi sırasında öğrencinin alması gereken zorunlu ve seçmeli derslerin alınmasında rehberlik yapan ve derslere öğretim programları kapsamında uygulanacak intibaklar konusunda öğrencinin yönlendirilmesini sağlayan öğretim elemanını tanımlamaktadır.
Akademik danışmanın görevleri (MADDE 6-):
(1) Her eğitim-öğretim yarıyılı başında belirlenen akademik takvim içerisinde öğrencinin seçtiği zorunlu ve seçmeli derslere yönelik danışmanlık yapmak ve Öğrenci Bilgi Sistemi üzerinden onay vermek.
(2) Öğrenciye öğrenim gördüğü ön lisans/lisans programı hakkında rehberlik etmek.
(3) Öğrencinin performansını değerlendirmek ve başarısını artırmak amacıyla yapabilecekleri ya da akademik ihtiyaçları konusunda, ek ders ya da yaz okulu konularında yol göstermek.
(4) Akademik danışmanlar kayıt dönemi dışında, her eğitim-öğretim döneminde danışmanı oldukları sınıf ile ayda en az bir kez görüşme yapmak ve bu görüşmeleri Kalite Koordinatörlüğü tarafından yayımlanan ilgili formlar ile kayıt altına alarak  ilgili bölüm/program başkanlığına yazılı olarak sunmak.
(5) Haftalık ders programlarında en az iki ders saatini danışmanlık saati olarak belirlemek ve öğrencilere duyurmak.

Kariyer Danışmanı: İlgili bölüm/program başkanlığınca öncelikle doktorasını tamamlamış öğretim elemanları arasından seçilen; bireysel ve kariyer gelişimi konusunda öğrenciye rehberlik eden, mezuniyeti sonrasında yetenek ve yetkinlikleri ile uyumlu bir kariyer yolu çizebilmesi için üniversitede bulunduğu dönem içinde öğrenciyi yönlendiren öğretim elemanını tanımlamaktadır.
 Kariyer danışmanının görevleri (MADDE 7- );
(1) Öğrenciyi öğrenim gördüğü ön lisans/lisans programı ve kariyer fırsatları hakkında bilgilendirmek, öğrencinin akademik gelişimini izlemek.
(2) Öğrencileri, yurt dışı eğitim olanakları, iş ve staj imkânları, kariyer etkinlikleri, sosyal-psikolojik gelişimleri ve benzeri konularda uzman birimlere yönlendirmek.
(3) Öğrencileri ilgili duydukları bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif faaliyetlere yönlendirmek.
(4) Yapacağı tüm faaliyetlerde, Üniversite Kariyer Planlama ve Mezun İzleme Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürlüğünü bilgilendirip koordineli çalışmak.
(5) Her eğitim-öğretim döneminde danışmanı oldukları öğrenciler ile ayda en az bir kez görüşme yapmak ve bu görüşmeleri Kalite Koordinatörlüğü tarafından yayımlanan Kariyer Danışmanlığı Öğrenci Görüşme Formu (FR180/3) ile kayıt altına alarak ilgili bölüm/program başkanlığına yazılı olarak sunmak.