2025-2026 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI DANIŞMANLIKLARI
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
|
AKADEMİK DANIŞMAN
|
KARİYER DANIŞMANI
|
Tıbbi Hizmetler ve Teknikler Bölümü
|
İlk ve Acil Yardım Programı
|
1.Sınıflar
|
Öğr. Gör. Çiğdem Bingöl
|
Prof. Dr. Tayfun Karataş
|
2.Sınıflar
|
Öğr. Gör. Ümit Aktaş
|
Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı
|
1.Sınıflar
|
Öğr. Gör. Feyza Aktaş
|
Doç. Dr. Aykut Öztekin
|
2.Sınıflar
|
Öğr. Gör. Dr. Kutay Yüzüak
|
Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümü
|
Çocuk Gelişimi Programı
|
1.Sınıflar
|
Öğr. Gör. Zeynep Kızgın
|
Öğr. Gör. Gülsüm Akış
|
2.Sınıflar
|
Öğr. Gör. İrfan Kaplan
|
Dr. Öğr. Üyesi Sibel Karabekmez
|
Terapi ve Rehabilitasyon Bölümü
|
Engelli Bakımı ve Rehabilitasyon Programı
|
1.Sınıflar
|
Öğr. Gör. Zehra Keşci
|
Öğr. Gör. İbrahim Halil Akçay
|
2.Sınıflar
|
Öğr. Gör. Reyhan Yalçın
|
Sağlık Bakım Hizmetleri Bölümü
|
Yaşlı Bakımı Programı
|
1.Sınıflar
|
Öğr. Gör. Tubanur Özmen
|
Dr.Öğr.Üyesi Fatma Eren Akgün
|
2.Sınıflar
|
Öğr. Gör. Mustafa Özkan Fırat
|
Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Akademik Danışmanlık ve Kariyer Danışmanlığı Yönergesi gereğince; akademik ve kariyer danışmanlıklarının tanım ve görevleri aşağıda yer almaktadır.
Akademik Danışman: İlgili bölüm/program başkanlığınca öncelikle doktorasını
tamamlamış öğretim elemanları arasından seçilen; öğrencilere öğrenimi süresince eğitim öğretimlerini ilgili mevzuat çerçevesinde planlayabilmesi konusunda yardımcı olan, ders
kayıtlarının yapılması veya yenilenmesi sırasında öğrencinin alması gereken zorunlu ve
seçmeli derslerin alınmasında rehberlik yapan ve derslere öğretim programları kapsamında
uygulanacak intibaklar konusunda öğrencinin yönlendirilmesini sağlayan öğretim elemanını tanımlamaktadır.
Akademik danışmanın görevleri (MADDE 6-):
(1) Her eğitim-öğretim yarıyılı başında belirlenen akademik takvim içerisinde öğrencinin seçtiği zorunlu ve seçmeli derslere yönelik danışmanlık yapmak ve Öğrenci Bilgi Sistemi üzerinden onay vermek.
(2) Öğrenciye öğrenim gördüğü ön lisans/lisans programı hakkında rehberlik etmek.
(3) Öğrencinin performansını değerlendirmek ve başarısını artırmak amacıyla yapabilecekleri ya da akademik ihtiyaçları konusunda, ek ders ya da yaz okulu konularında yol göstermek.
(4) Akademik danışmanlar kayıt dönemi dışında, her eğitim-öğretim döneminde danışmanı oldukları sınıf ile ayda en az bir kez görüşme yapmak ve bu görüşmeleri Kalite Koordinatörlüğü tarafından yayımlanan ilgili formlar ile kayıt altına alarak ilgili bölüm/program başkanlığına yazılı olarak sunmak.
(5) Haftalık ders programlarında en az iki ders saatini danışmanlık saati olarak belirlemek ve öğrencilere duyurmak.
Kariyer Danışmanı: İlgili bölüm/program başkanlığınca öncelikle doktorasını
tamamlamış öğretim elemanları arasından seçilen; bireysel ve kariyer gelişimi konusunda
öğrenciye rehberlik eden, mezuniyeti sonrasında yetenek ve yetkinlikleri ile uyumlu bir
kariyer yolu çizebilmesi için üniversitede bulunduğu dönem içinde öğrenciyi yönlendiren
öğretim elemanını tanımlamaktadır.
Kariyer danışmanının görevleri (MADDE 7- );
(1) Öğrenciyi öğrenim gördüğü ön lisans/lisans programı ve kariyer
fırsatları hakkında bilgilendirmek, öğrencinin akademik gelişimini izlemek.
(2) Öğrencileri, yurt dışı eğitim olanakları, iş ve staj imkânları, kariyer etkinlikleri,
sosyal-psikolojik gelişimleri ve benzeri konularda uzman birimlere yönlendirmek.
(3) Öğrencileri ilgili duydukları bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif faaliyetlere
yönlendirmek.
(4) Yapacağı tüm faaliyetlerde, Üniversite Kariyer Planlama ve Mezun İzleme
Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürlüğünü bilgilendirip koordineli çalışmak.
(5) Her eğitim-öğretim döneminde danışmanı oldukları öğrenciler ile ayda en az bir
kez görüşme yapmak ve bu görüşmeleri Kalite Koordinatörlüğü tarafından yayımlanan
Kariyer Danışmanlığı Öğrenci Görüşme Formu (FR180/3) ile kayıt altına alarak ilgili
bölüm/program başkanlığına yazılı olarak sunmak.