0472 216 20 35 Faks: 0472 215 42 29/6101 iif@agri.edu.tr

İslami İlimler Fakültesi

İslami İlimler Fakültesi Birim Kalite Komisyonu

İSLAMİ İLİMLER FAKÜLTESİ




T.C.

AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ

İSLAMİ İLİMLER FAKÜLTESİ

İSLAMİ İLİMLER FAKÜLTESİ BİRİM KALİTE KOMİSYONU ÇALIŞMA USUL VE ESASLARI

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

Amaç

Madde 1- (1) Bu usul ve esaslar, Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Birim Kalite Komisyonu kuruluş, görev ve çalışmasına ait usul ve esasları düzenlemektedir.

Kapsam

Madde 2- (1) Bu usul ve esaslar, Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Birim Kalite Komisyonu kuruluş, görev ve çalışmasına ait hükümleri kapsamaktadır.

Dayanak

Madde 3- (1) Bu usul ve esaslar, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’nın 23.11.2018 tarih ve 30604 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan “Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliğine dayandırılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

Madde 4- (1) Bu usul ve esaslarda geçen;

(2)  Üniversite: Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi’ni,

(3) Akademik Birim: Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi ile Fakülteye bağlı bölümleri ve programları,

(4)  Fakülte Sekreteri: Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Sekreteri’ni,

(5) İç Değerlendirme: Eğitim-öğretim, araştırma geliştirme ve toplumsal katkı faaliyetleri ile idari- yönetim hizmetleri kalitesinin ve kurumsal kalite geliştirme çalışmalarının, kalite komisyonu ve varsa, buna bağlı alt komisyonlar tarafından değerlendirilmesini,

(6) Kalite Güvencesi: Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi’nin, iç ve dış kalite standartları ile uyumlu kalite ve performans süreçlerini tam olarak yerine getirdiğine dair güvence sağlayabilmek için yapılan planlı ve sistemli faaliyetlerini,

(7) Komisyon: İslami İlimler Birim Kalite Komisyonu'nu,

(8)   Dekan: Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Dekanını

(9)   Stratejik Planlama: İslami İlimler Fakültesi’nin; kalkınma planları, programlar, ilgili mevzuat ve benimsediği temel değerler çerçevesinde, misyon ve vizyonunu oluşturmak, stratejik amaçlarını ve ölçülebilir hedeflerini belirlemek, performanslarını önceden belirlenmiş olan göstergeler doğrultusunda ölçmek ve bu sürecin izleme ve değerlendirmesini yapmak amacıyla katılımcı yöntemlerle hazırlanan stratejik planını ve ilgili performans göstergelerini izleme sürecini, ifade eder.



İKİNCİ BÖLÜM

Kalite Komisyonunun oluşturulması ve organizasyon yapısı

Madde 5- Komisyon, her bölümden iki temsilcinin ve bir sorumlu dekan yardımcısının katlımı şartıyla oluşturulur,

Bir sorumlu dekan yardımcısı, fakülte sekreteri ve farklı bölümleri temsil etmek üzere bölümlerde görevli öğretim elemanları arasından bölüm başkanlığının önerisi ile Dekanlık tarafından belirlenen toplam 10 üyeden oluşur. Komisyon üyeleri, Dekanlık tarafından belirlenirken; Komisyon üyeleri, fakültenin internet sayfasında ilan edilir,

Komisyon başkanı, komisyon üyeleri arasından seçilir. Başkan, komisyonun görev ve sorumlulukları kapsamındaki yazışma ve iletişimleri sağlamak üzere raportör ve ihtiyaca göre bir başkan yardımcısı seçerek karar almak üzere Dekanlık makamına iletir.

Dekanlık tarafından belirlenen komisyon üyelerinin görev süreleri üç yıldır.

Komisyon çalışma usul ve esasları

Madde 6- (1) Kalite Komisyonu, görev ve sorumluluklarını yerine getirebilmek için aşağıda belirtilen usul ve esaslar doğrultusunda çalışır:

(2) Kalite Komisyonu her akademik yıl içinde en az iki kez, bunların dışında komisyon başkanın çağrısı veya komisyon üyelerinin salt çoğunluğunun yazılı isteği ile toplanır. Toplantı tarihi ve yeri Komisyon Başkanı tarafından belirlenir.

(3)Kalite Komisyonu, üye tam sayısının salt çoğunluğu ile toplanır ve toplantıya katılanların salt çoğunluğu ile karar alır. Oyların eşit olması durumunda başkanın oyu doğrultusunda karar verilir.

(4) Kalite Komisyonunun ofis ve personel destek hizmetleri, komisyonun talebi üzerine Fakülte Sekreterliği tarafından sağlanır.

Komisyon görev ve sorumlulukları

Maddde 7- (1) Kalite Komisyonunun görev ve sorumlulukları aşağıda belirtilmektedir:

(2)   İç değerlendirme raporunu, Fakültenin tüm faaliyetlerini içerecek şekilde Yükseköğretim Kalite Kurulu tarafından belirlenen usul ve esaslar doğrultusunda, stratejik planla bütünleşik olarak hazırlayarak akademik birim yöneticisinin onayına sunmak,

(3)   Akademik birimin katılımcılığı destekleyen kalite kültürü doğrultusunda, birim iç değerlendirme ve PUKÖ (planla, uygula, kontrol et, önlem al) döngüsüne yönelik değerlendirme çalışmalarını yürütmek,

(4)   Öğrenci merkezli eğitim-öğretim süreç ve çalışmalarını takip ederek ve değerlendirerek gerekli durumlarda iyileştirme çalışmalarına yardımcı olmak,

(5)   İç ve dış paydaşların görüşlerini dikkate alarak, paydaşların eğitim ve öğretim, araştırma geliştirme ve toplumsal katkı ve yönetim süreçlerine aktif katılımlarının sağlanmasına yardımcı olmak; bu süreçlerin değerlendirilme, güncellenme ve iyileştirme süreçlerine katkı sağlamak,

(6)   Fakültenin bilgi yönetim sistemine ilişkin süreçlerinin tasarımı, takibi ve etkinliğini değerlendirerek, bu süreçlerin iyileştirme çalışmalarına katkı sağlamak,

(7)   Yönetimin etkinliği ve hesap verilebilirliği kapsamında kurum kalite güvencesi sisteminin özelliklerinin belirlenmesi, verimliliğin ölçülmesi ve iyileştirme süreçlerini tasarlamak, belgelendirme çalışmaları için gerekli hazırlıkları yapmak,

(8)   Kalite yönetimi kapsamında, dönem sonu değerlendirme raporu hazırlamak ve değerlendirme süreci için gerekli verileri toplamak,

(9)   Her yıl düzenli olarak, bir sonraki takvim yılının başlangıcına kadar, kendi yıllık birim iç değerlendirme raporunu ve bir sonraki yılın iyileştirme planlarını oluşturmak ve yürütmeyi sağlamak.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Birim İç Kalite Güvence Sisteminin Kurulması

Madde 8 – (1) Birim kalite güvence sisteminin kurulması, işletilmesi, belirlenen esas ve ilkeler kapsamında iç değerlendirme sürecinin yürütülmesinden Kalite Komisyonu sorumludur.

Birim iç değerlendirme raporunun hazırlanması ve kapsamı

Madde 9 (1) Kalite Komisyonu; akademik birimin stratejik planı, stratejik plan değerlendirme raporu ve faaliyet raporunu da temel alarak eğitim ve öğretim, araştırma geliştirme ve toplumsal katkı ile bunları destekleyen idari-yönetim hizmetlerinin tamamını kapsayacak şekilde her yıl birim iç değerlendirme raporu hazırlar.

(2)Birim İç değerlendirme raporu;

(3) Yükseköğretimin ulusal strateji ve hedefleri doğrultusunda ortaya koyulan misyonu, vizyonu ve stratejik hedefleri ile kalite güvence sistemine yönelik olarak belirlenen politika ve süreçleri,

(4)Programların TYYÇ (Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi) ve öğrenme çıktıları gözetilerek düzenlenmesi ve akreditasyon gereksinimlerinin yerine getirilmesine dair çalışmaları,

(5)Bir önceki birim iç değerlendirme raporunda belirlenen ve iyileştirmeye ihtiyaç duyulan alanlarla ilgili çalışmaları,

(6)Eğitim-öğretim alt boyutu kapsamında; eğitim programlarının oluşturulması, izlenmesi ve güncellenmesi süreçleriyle öğrenci merkezli öğrenme, öğrenci kabulü, eğitim-öğretim kadrosu ve öğrenme kaynaklarına ait bilgileri,

(7)Araştırma, geliştirme ve toplumsal katkı alt boyutu kapsamında; Birimin araştırma-geliştirme alanındaki strateji ve hedefleri doğrultusunda faaliyetlerini sürdürebilmesi için gerekli kaynaklarını planlama, tedarik etme ve kullanma yöntemlerini, araştırma-geliştirme faaliyetlerinin sonuçlarını izleme mekanizmalarını, araştırma kadrosunun beklenen araştırma yetkinliklerine ilişkin tanımlı süreçleri ve birimin araştırma performansının izlenmesini ve iyileştirilmesine katkı sağlama hususunu,

(8)Yönetim sistemi alt boyutu kapsamında; yönetim ve idari birimlerin yapısını, kaynakların yönetimini ve bilgi yönetimi sistemini, birim dışından tedarik edilen hizmetlerin kalitesini, yönetimin etkinliğini ve hesap verebilirliğini değerlendirerek, kamuoyunun nasıl bilgilendirildiğini,

(9)Yükseköğretim Kalite Kurulunun ve Üniversite Kalite Komisyonun kalite ile ilgili isteklerinden oluşan diğer çalışmalarını,

(10)      Akademik bileşenlerin ölçülebilir hedeflerini, bu hedeflerle ilgili performans göstergelerini ve bunların düzenli olarak takip edilmesini içerir.

(11)  Kalite Komisyonu, birim iç değerlendirme çalışmalarını Kalite Koordinatörlüğü tarafından belirlenen tarihe kadar tamamlar.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Diğer Hükümler

Madde 10- (1) Bu usul ve esaslar Fakülte Kurulunun onayladığı tarihten itibaren yürürlüğe girer.

Madde 11- (1) Bu usul ve esaslar ile ilgili yapılacak değişiklik önerileri, Kalite Komisyonu kararıyla Dekanlığa sunulur.

Madde 12- (1) Bu usul ve esaslar, Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Dekanı tarafından yürütülür.